پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

شمع‌ها هم می‌توانند خطرناک باشند


شمع‌ها هم می‌توانند خطرناک باشند
درست است که شمع‌ها منبع انر‍ژی مثبت هستند و محیط خانه را گرم و دلپذیر می‌کنند، اما مواظب باشید این گرمای دلنشین، کار دستتان ندهد و بیش از حد گرمتان نکند.
مطمئن باشید اگر جوانب ایمنی قضیه را رعایت نکنید، باید عواقب سنگین آن را شخصاً به عهده بگیرید. یک آتش‌سوزی کوچک کمترین هزینه‌ای است که باید پرداخت کنید اما‌ای کاش همه چیز به همین جا ختم شود و خدای نکرده کار به پرداخت هزینه‌های جانی کشیده نشود. پس بد نیست که کمی جدی‌تر به قضیه نگاه کنید و فقط با رعایت چند نکته ساده این شمع‌های معصوم را به شمع‌هایی قاتل تبدیل نکنید: [چطور با آتش مقابله کنیم؟]
▪ پس از اینکه شمع را روشن کردید، حواستان باشد که کبریت‌ها را از جلوی دست بچه‌ها بردارید. از هر ۵ آتش‌سوزی ۳ تای آن به دلیل بازی بچه‌ها با کبریت، ‌ایجاد می‌شود.
▪ مکانی که شمع را در آنجا قرار می‌دهید، بسیار مهم است و باید دور از دسترس کودکان و یا بعضاً حیوانات خانگی باشد. سعی کنید حتی‌الامکان شمع‌ها را ۳۰ سانت دورتر از پرده‌ها و وسایلی که زود مشتعل می‌شوند قرار دهید. همچنین هیچ وقت یک شمع روشن را در مقابل پنجره باز و در مسیر باد و یا کولر قرار ندهید.
▪ هیچ‌وقت یک شمع روشن را به تنهایی به حال خود رها نکنید، حتی اگر برای چند دقیقه می‌خواهید اتاق را ترک کنید، باز هم شرط عقل این است که شمع را خاموش نمایید.
▪ همیشه از ایمنی جا شمعی مورد استفاده اطمینان حاصل کنید. اگر شمعدان شما از شمعی که روی آن قرار می‌گیرد سبک‌تر باشد، به راحتی واژگون شده و دردسرساز خواهد شد.
▪ به فرزندان خود یاد دهید در صورت بروز هر گونه حادثه احتمالی و آتش‌سوزی که سریعاً ‌خانه را ترک کنند و با آتش نشانی تماس بگیرند.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید