چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

اصول طلایی تشریفات


اصول طلایی تشریفات
تشریفات از جمله مسایلی است که در حوزه های ارتباطی کمتر به آن توجه شده است اما به علت کارکردهای سیاسی و توسعه نامریی حوزه ارتباطی توسط برخی افراد و سیاستمداران بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
در فصل سوم از کتاب "تشریفات هتل" نوشته احمد یحیایی ایله ای و مهرداد تاوتلی به اصول طلایی تشریفات توجه شده و ضمن تدوین آن به نوضیحات کاملی درباره آن پرداخته شده است.
اصول زیر راهنمایی کامل برای تشریفات است موضوعی که بخصوص بخش مهم و بزرگی از حوزه ارتباطات غیرکلامی را شامل می شود .
▪ در زیر با اصول طلایی تشریفات آشنا می شویم:
اصل اول ) رفتار شما بیشتر از گفتار شماست .
اصل دوم ) استقبال را با گل لبخند آغاز کنید .
اصل سوم) چشم اندازهای مسیر حمل و نقل را در اولویت ویژه ای قرار دهید .
اصل چهارم) نیاز میهمانان به احترام یک نیاز مشترک و نیاز آنان به خدمات یک نیاز متفاوت است .
اصل پنجم ) در پذیرایی سلیقه ای ارزشمند تر از سلیقه میهمانان نیست .
اصل ششم ) میهمانان براساس ظاهر شما و ظاهر محیط کار شما قضاوت می کنند.
اصل هفتم ) صادقانه به حرف و حق دیگران احترام بگذارید.
اصل هشتم ) گوش دادن به نظرات (پیشنهادات و انتقادات)میهمانان، نارضایتی را کاهش می دهد.
اصل نهم ) بایستی به آنچه میهمان می‌گوید گوش فرا دهیم و سرعت پاسخگویی را اصل اول رضایت آنان قرار دهیم.
اصل دهم ) برای برقراری ارتباطات مداوم ، تواضع را جایگزین تبعیض کنید.
اصل یازدهم ) احساس امنیت محل سکونت برای میهمانان از درجه اهمیت فوق العاده ای برخوردار است .
اصل دوازدهم ) درباره میهمانان قضاوت نکنید محیطی مهیا کنید تا آنان درباره شما قضاوت کنند.
اصل سیزدهم ) میهمان زمانی راضی می‌شود که محترمانه با او برخورد شود و خدمات دوستانه به او ارائه شود.
اصل چهاردهم ) هر آنچه را که لازم است بایستی انجام دهیم تا میهمانان مجددا" به ما رجوع کند.
اصل پانزدهم ) میهمانان را با خاطره ای شیرین بدرقه کنید .
منبع : بانک مقالات فارسی


همچنین مشاهده کنید