جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

۱۷ آوریل ـ دلواپسی مالیات دهندگان آمریکایی و دو کاریکاتور در این زمینه!


در آمریکا، هر مالیات دهنده باید هر سال مالیات برآمدهای خود را بر پایه تعرفه های قانونی، (خود و یا حسابدارش) محاسبه و تا آخرین لحظه پانزدهم آوریل هر سال (نیمه شب) به پستخانه بدهد. چک مالیات باید ضمیمه فرم محاسبه معروف به فرم «۱۰۴۰» باشد. همین نظم مالیاتی، یکی از عوامل قدرت دولت بشمار آمده است. پستخانه های آمریکا که متعلق به دولت فدرال (دولت مرکزی) هستند در این شب تا ساعت ۲۴ باز خواهند بود تا پاکتها را مهر ساعتدار بزنند. وای به حال کسی که تا آخرین لحظه مهلت، فرم مالیات را پست نکرده باشد. در سال ۲۰۰۷ (امسال)، چون ۱۵ آوریل مصادف با یکشنبه بود که تعطیل هفتگی است و دوشنبه هم «روز صدور اعلامیه آزادی بردگان سیاهپوست» بود، مهلت پست کردن فرم ۱۰۴۰ تا ساعت ۲۴ ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) تمدید شده است.
اداره مالیات بردرآمد که یک آژانس مستقل دولتی است، پس از دریافت فرمها، کار رسیدگی را آغاز می کند تا تقلبی در پر کردن صورت نگرفته باشد که تقلب در مالیات مجازات سنگین دارد. طبق آمار منتشره، تاکنون بیشتر تقلبات از ناحیه افراد سرشناس و یا ثروتمندان صورت گرفته است که تا می توانند هزینه های خود را بالا نشان می دهند که مالیات کمتری بدهند.
از زمان عمومیت یافتن اینترنت، پر کردن آنلاین فرم ۱۰۴۰ و دادن شماره حساب بانکی هم مد شده است که امسال (سال ۲۰۰۷) ۴۵ درصد مالیات دهندگان، ریسک کرده و از این طریق ارسال داشته اند زیرا ارسال فرم با اینترنت، ممکن است اسرار مالی یک فرد و شماره حساب بانکی او را به دست دزدان (سایپر) بدهد و ....
یک کاریکاتوریست (طناز تصویرگر) آمریکایی «مهلت ۱۷ آوریل» را به این صورت نشان داده که در شماره ۱۶ آوریل ۲۰۰۷ در برخی از روزنامه های این کشور چاپ شده بود (عمو سام نماد دولت آمریکاست که دست دراز کرده مالیات بگیرد و ۱۷ آوریل، آخرین مهلت را هم یادآور می شود):
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید