جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

ماشین زمان /۶ آوریل


ماشین زمان /۶ آوریل
▪ ششم آوریل سال ۱۹۷۴ رابرت کواچ مدافع تیم ملی کرواسی متولد شد. او و برادر بزرگترش نیکو هر دو در برلین غربی به دنیا آمده اند و از معدود بازیکنان جهان فوتبال هستند که در کشور دیگری غیر از وطن خود متولد شده اند. او بازی را در تیم هرتازلندورف آغاز کرد و از سال ۱۹۹۵ به نورنبرگ ملحق شد، یک سال بعد به بایرلورکوزن رفت و تا سال ۲۰۰۱ که به بایرن مونیخ منتقل شد، دراین تیم ماند. رابرت کواچ در لورکوزن، بایرن مونیخ و تیم ملی کرواسی با برادرش همبازی بود. او در جام های جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ و همچنین یورو ۲۰۰۴ حضور داشت و به عنوان یکی از بهترین مدافع تاریخ اخیر کرواسی در نظر گرفته می شود، کواچ پس از ۴ فصل بازی در بایرن به ایتالیا و یوونتوس رفت و ۲ سال برای این تیم بازی کرد. در اوایل فصل جاری نیز بروسیادورتموند با انعقاد قراردادی این بازیکن را به خدمت گرفت.
▪ ششم آوریل سال ۱۹۸۱ رابرت ارن شاو مهاجم تیم ملی ولز و باشگاه دربی کانتی انگلیس متولد شد. وی که متولد زامبیاست اما تابعیت ولز را انتخاب کرده و در ۳۹ بازی ملی ۱۳ گل زده، سابقه بازی در تیم های کاردیف،نورویچ سیتی و وست برومویچ آلبیون را نیز دارد.
▪ ششم آوریل سال ۱۹۸۸ فابریس موامبا بازیکن انگلیسی در زئیر متولد شد. او در سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ در آکادمی فوتبال آرسنال عضویت داشت و پس از آن ۲ سال در آرسنال بود هر چند که فرصت بازی پیدا نکرد، موامبا در سال ۲۰۰۶ ابتدا به صورت قرضی و سپس به صورت دایم به بیرمنگام نقل مکان کرد.
منبع : روزنامه ایران ورزشی


همچنین مشاهده کنید