شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

خواهرم ، خدا پشت و پناهت باشد


خواهرم ، خدا پشت و پناهت باشد
▪ دختر مسلمان ایرانی
سلام
اگر اجازه بدهی تو را خواهر صدا کنم چون خداوند رحمان در قرآن تصریح کرده است که مومنین ، خواهر و برادر یکدیگر هستند.
▪ خواهرم
زمانی خیال می کردم که تمام دنیا و مردمانش باید دست به دست هم بدهند تا شرایط آرمانی در جامعه برقرار شود تا من گناه نکنم.همیشه وقتی چشمم به دختران بدحجاب می افتاد ، به خدا می گفتم که خدا ! ببین که شرایط گناه را ان دختر فراهم می کند و من سعی می کنم که گناه نکنم اما به هر حال انسان دائم الخطاست و ممکن است از دستم در برود و گناهی از من سر بزند.
▪ خواهرم
همیشه می گفتم که دختر حتما باید چادر به سر بکند و حتی پوشیه نیز بر صورت بگذارد تا زمینه گناه برای من محیا نشود اما...اما در سفری که با راهیان نور به مناطق عملیاتی داشتم ، فهمیدم که چقدر غرق در اشتباه بودم که فکر می کردم که تمام فشارها را تو باید متحمل بشوی.
▪ خواهر عزیزتر از جانم
وقتی می دیدم که در گرمای سوزان اهواز که خود من به شدت عرق کرده بودم و با اینکه فقط یک پیراهن نازک بر تن داشتم از شدت گرما کلافه شده بودم ، تو با چادر مشکی به این طرف و ان طرف می روی و خم به ابرو نمی آوری و حتی برای خنک شدن هم یک لحظه آن چادر مشکی که یادگار سرخی خون شهید است را کنار نمی گذاری ، از خودم خجالت کشیدم.واقعا شرمنده شدم.به خودم گفتم که اگر چنین وضعیتی برای من پیش می آمد آیا می توانستم مثل تو پای اعتقاداتم بایستم یا خیر ؟
▪ خواهر عزیزم
تو هم می توانستی مثل خیلی های دیگر ، چادر را رها کنی و به فکر راحتی خودت باشی اما تو محکم و استوار پای اعتقاداتت ایستاده ای.واقعا به حالت و درجه ای که نزد پروردگار داری ، غبطه می خورم.برای من هم دعا کن تا درگیر این دنیای آلوده نشوم و بتوانم همچون تو ، در جهاد اکبر پیروز شوم.
▪ خواهر عزیزم
می دانم که خود خواهیست.می دانم که تو نباید تمام سختی ها را متحمل شوی اما خواهر عزیزم ، جایگاه رفیع تو در بهشت برین ضمانت شده است.می دانم که سخت است (واقعا می دانم ؟!) می دانم که پوشیدن چادر در گرمای تابستان چقدر دور از تصور و وحشتناک است.می دانم که چادر ممکن است کمی دست و پاگیر باشد و قدرت تحک را از تو بگیرد اما خواهر عزیزم ، یادت باشد که پروردگار جهان ، تعدادی از فرشتگانش را مسئول درود فرستادن بر شما می کند و هر قدمی که بر می داری ، توشه ای برای آخرت خود بر می داری.
▪ خواهر عزیزم
تو را به جان فاطمه قسم می دهم که من را دعا کن.مطمئنم که دعای پاکان قطعا مستجاب می شود.

مهدی خانعلی زاده
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید