پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

زیر بشقابی


زیر بشقابی
ساخت‌ این‌ زیربشقابی‌های‌ زیبا ، بسیار آسان‌ و مواد مصرفی‌ آن‌ نیز کم‌ هزینه‌ است. نقوش‌ اصلی‌ کار، داده‌ شده‌ و شما می‌ توانید همین‌ روش‌ را در اندازه‌های‌ بزرگتر برای‌ تهیه ی‌ پادری‌ استفاده‌ کنید.
● وسایل‌ لازم‌
- نمد یا موکت‌ در رنگ‌های‌ متنوع‌
- چسب‌ قابل‌ شستشو (مانند چسب‌ موکت)
- نخ‌های‌ رنگی‌ قلابدوزی‌
موکت‌ یا نمدهای‌ رنگی‌ را در ابعاد مناسب‌ ببرید (توجه‌ داشته‌ باشید که‌ باید یک‌ تکه‌ نمد به‌ اندازه‌ کامل‌ نقشه‌ برای‌ زمینه‌ کار داشته‌ باشید تا نقش‌ را با تکه‌های‌ کوچکتر روی‌ آن‌ بسازید)؛ و تکه‌های‌ بریده‌ شده‌ را با چسب‌ مخصوص‌ به‌ شکلی‌ که‌ تمایل‌ دارید به‌ یکدیگر بچسبانید. می‌ توانید در پایان‌ کار، لبه‌ها را نیز با نخ‌ قلابدوزی‌ بیارایید.
برای‌ این‌ کار، بهتر است‌ چسب‌ را با فاصله‌ یک‌ سانتیمتر از نوک‌ لبه‌ قرار دهید، زیرا در غیر این‌ صورت‌ دوختن لبه‌ها دشوار می‌ شود.
برای‌ جفت ‌کردن‌ تکه‌ها نیز می ‌توانید از الگوهای‌ داده ‌شده‌ استفاده‌ کنید. الگوها را در ابتدا به‌ سلیقه‌ خود رنگ ‌آمیزی‌ کنید و سپس‌ براساس‌ فرم‌ الگو و رنگ‌ آن، تکه‌های‌ نمد یا موکت‌ را برش‌ بزنید. سپس‌ آنها را همانند الگو در کنار هم‌ قرار دهید و با چسب‌ از لبه‌ به‌ یکدیگر بچسبانید. در صورت‌ تمایل، می ‌توانید لبه‌های‌ کار را به‌ مدل‌ دندان‌ موشی‌ با نخ‌های‌ قلابدوزی‌ رنگی‌ بخیه‌ بزنید و گره‌ها را هم‌ در بین‌ لایه‌ها با کمی‌ چسب‌ پنهان‌ کنید.
منبع : تبیان


همچنین مشاهده کنید