چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

بابانوئل کاغذی


بابانوئل کاغذی
بابانوئل کاغذی با دست و پای متحرک یک کاردستی ساده و زیباست که هم ساخت و هم بازی با آن برای بچه ها بسیار جذاب خواهد بود.
● برای ساخت این بابانوئل به وسایل زیر نیاز دارید:
- مداد و قیچی
- مقوای رنگی در رنگ های قرمز، سبز، سفید، سیاه و صورتی
- ۴ عدد دکمه فشاری
- چسب مایع
- ماژیک یا گواش سیاه، قرمز و صورتی پررنگ
- ریسمان ابریشمی ( یا هر نوع ریسمان باریک و محکم دیگر )
- یک حلقه پلاستیکی
ابتدا از روی الگو قطعات مختلف بدن بابانوئل را با مداد بر روی مقواهای رنگی رسم کنید. با قیچی قطعات رسم شده را از مقواهای رنگی ببرید.
حالا با دقت و توجه به تصویر بابانوئل هر یک از این قطعات را با چسب مایع در جای خود بچسبانید. اجزای صورت مثل گـِردی صورت و ریش و موی بابانوئل و همچنین منگوله سفیدِ کلاه را در قسمت سر بابانوئل روی مقوای قرمز بچسبانید. سپس دستکش ها و آستین ها را در امتداد هم قرار دهید و با چسباندن لبه پوستی سفید آستین ها بر روی محل اتصال دستکش و آستین، آنها را به هم متصل کنید و دست ها را کامل نمایید. سپس چکمه ها را به شلوار قرمز بچسبانید و در آخر کمربند را بر روی بدنه بچسبانید. یک قطعه مقوای مربع شکل کوچک صورتی یا در صورت امکان طلایی را نیز به عنوان سگک کمربند بچسبانید.
نقاط علامت گذاری شده با ضربدر را بر روی بدنه و دست ها و پاهای بابانوئل علامت گذاری کنید. همچنین نقاط مشخص شده با یک نقطه کوچک بر روی الگوی دست و پا را نیز علامت بگذارید و با یک شیء تیز مثل نوک قیچی سوراخ کوچکی در هر یک از این نقاط ایجاد کنید. دو طرف دکمه های فشاری را از هم باز کنید. یک دست را در زیر بدنه و در جای خود قرار دهید. سپس یک طرف دکمه را در زیر دست و طرف دیگر آن را در روی بدنه قرار دهید با فشردن آنها دکمه را ببندید. به این ترتیب ضمن آن که دست به بدنه متصل خواهد شد می تواند حول محور وسط دکمه گردش کند. این کار را برای دست دیگر و همچنین پاهای بابانوئل نیز انجام دهید.
از سوراخ ریز بالای پاها و دست های بابانوئل ریسمانی عبور دهید. با یک ریسمان دست ها را به هم و با یک قطعه ریسمان دیگر پاهای آن را به هم متصل کنید. حالا با یک قطعه ریسمان بلند که به صورت عمودی از پشت بابانوئل و از میان دو دست و دوپا عبور می کند دست ها و پاها را به هم متصل کنید و یک سر ریسمان عمودی را به میان ریسمان متصل به دست ها گره بزنید و دنباله آن را به میان ریسمان متصل به پاها گره بزنید. دنباله ریسمان را در فاصله حدود ۲۰ سانتی متری از پایین انتهای بدنه ببرید و سر آن را به حلقه پلاستیکی گره بزنید. حالا با کشیدن حلقه دست ها و پاهای بابانوئل حرکت خواهند کرد.
منبع : تبیان


همچنین مشاهده کنید