جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

حلقه تزیینی


حلقه تزیینی
● وسایل مورد نیاز
- یک اسفنج حلقه ای
- مقداری کاغذ کشی سبز
- تعدادی مهره ریز و درشت قرمز رنگ با پایه سیمی
- حدود نیم متر روبان ساتن پهن قرمز
- سوزن ته گرد
- چسب نواری کاغذی
اگر اسفنج حلقه ای در دسترس ندارید می توانید با بریدن اسفنج های مکعبی و چسباندن قطعات به هم ، یک حلقه درست کنید. برای این کار ابتدا الگوی حلقه را بر روی یک قطعه کاغذ رسم کنید.
سپس الگو را ببرید و با چند سوزن ته گرد بر روی اسفنج ثابت کنید. نسبت به اندازه حلقه ممکن است دو یا چند مکعب اسفنج را در کنار هم قرار دهید تا بتوانید حلقه کاملی از آنها ببرید.
کاغذ کشی سبز را به قطعات مربع شکل ۱۰ * ۱۰ سانتی متری ببرید. سپس زیر هر یک از قطعات کاغذکشی یک قطعه کوچک چسب کاغذی در مرکز مربع بچسبانید. آنگاه هر یک از کاغذها را برگردانید و یک سوزن ته گرد از مرکز کاغذ عبور دهید. با فرو بردن این سوزن در حلقه اسفنجی کاغذ را به اسفنج متصل کنید. چهار گوشه کاغذ را به طرف بالا خم کنید. با نصب کاغذهای متعدد در کنار هم و کشیدن گوشه های کاغذها به طرف بالا ، کل سطح روی حلقه را بپوشانید.
پس از پوشاندن حلقه با کاغذهای سبز نوبت به نصب مهره های قرمز می رسد. مهره های رنگی با پایه سیمی اغلب در فروشگاه های مخصوص لوازم گلسازی عرضه می شود اما چنانچه تهیه این مهره ها برای شما مشکل باشد، می توانید خودتان با هر نوع مهره گـِردی که در منزل دارید آنها را بسازید. سر یک قطعه سیم گل آرایی را در چسب مایع فرو ببرید و آن را از سوراخ مهره عبور دهید به طوری که سر سیم از طرف دیگر مهره بیرون نزند. پس از خشک شدن چسب مهره را با گواش یا اسپری به رنگ قرمز درآورید.
این مهره ها را به صورت پراکنده یا در کنار هم با فرو بردن پایه سیمی آنها در اسفنج در نقاط مختلف حلقه سبز نصب کنید و در آخر با یک پاپیون بزرگ از روبان قرمز که به وسیله یک قطعه سیم گل آرایی یا سوزن ته گرد به بالای حلقه متصل می شود تزیین حلقه را کامل کنید.
منبع : تبیان


همچنین مشاهده کنید