جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

استفاده کردن پرده بلند برای پنجره های کوتاه


استفاده کردن پرده بلند برای پنجره های کوتاه
ما همواره تصور می کنیم که در اندازه گیری جهت دوخت پرده های خانه مان حتماً ارتفاع پرده می بایست با حداکثر ۱۰ تا۲۰سانتیمتری با ارتفاع پنجره در نظرگرفته شود، زیرا گمان می کنیم با آویختن پرده های بلند برای پنجره های کوتاه خانه مان به دلیل خالی ماندن فاصله دو تکیه پرده کنار زده شده، دیگر نمی توانیم پرده را به گوشه یی جمع کرده و از نور بیشتر و یا حتی در صورتی وجود فضای زیبای بیرون از منظره خارج از پنجره نیز لذت ببریم.
ولی ما به شما خواهیم گفت که با وجود داشتن پنجره های کوتاه در صورتی که شرایط پنجره خانه تان ایجاب می کند و یا حتی اگر خودتان بیشتر به پرده های بلند و قدی علاقه مند هستید، با خیال راحت آنها را تهیه کنید. ما به شما راهکار تزیین فاصله میان دوتکه پرده کنارزده خانه تان را ارایه خواهیم داد.
همانطور که در تصاویر ملاحظه می کنید با کمی ابتکار و سلیقه و با استفاده از لوازم موجود در خانه این فاصله خالی به صورتهای مختلفی قابل تزیین است.
البته در بیشتر خانه ها سازندگان از فضای پایینی پنجره های کوتاه برای قراردادن رادیاتورهای خانه استفاده می کنند ولی در غیر این صورت می توانیم از این مکان برای قراردادن گلدانهای گل و گیاه طبیعی استفاده کنیم.
▪ این کار دارای دو مزیت است.
۱) چشم انداز بسیار زیبایی را از پنجره خانه مان نمایان می سازد.
۲ ) به دلیل آنکه گیاهان به نور احتیاج دارند و پشت پنجره نیز مکان خوبی برای پرورش آنهاست، بخوبی رشد کرده و محیط خانه را نیز با صفا و با طراوت می سازد.
حال تصمیم با شماست که این فضا را با گذاشتن میز، چهار پایه و غیره تزیین کنید و یا گلدانی صندوقی شکل مناسب با آن فضا سفارش داده تا به صورت ثابت براساس فصول مختلف از گلها و گیاهان متناسب با آن فصل بکارید.

http://lootoos۱.blogfa.com/post-۲۲۹.aspx


همچنین مشاهده کنید