جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

استفاده درست از انواع کرم‌های بی‌حسی


استفاده درست از انواع کرم‌های بی‌حسی
آیا ابروهای خود را تاتو کرده‌اید؟ آیا از رنگ یا مدل آن ناراضی هستید؟
آیا از مدل و رنگ تاتوی ابروهایتان خسته شده‌اید و می‌خواهید تغییر رنگ و مدل دهید؟ شاید هم دلتان برای ابروهای خودتان تنگ شده است؟! هرکدام از این مشکلات را که داشته باشید، درمان با لیزر، راهی است که با کمک یک متخصص، می‌توانید به نتیجه دلخواه‌تان برسید.
برای انجام این کار، نیاز به صبر و تحمل دارید؛ باید کمی مقاومت از خود نشان دهید و درد این کار را تحمل کنید اما اگر فرد بسیار حساسی هستید و تحمل این درد را ندارید، نیازی به نگرانی نیست! با استفاده از کرم‌های بی‌حس‌کننده، می‌توانید درد حاصله را راحت‌تر تحمل کنید. برای انتخاب کرم بی‌حس‌کننده، به داروخانه مراجعه کنید و یک کرم بی‌حس‌کننده موضعی تهیه کنید.
البته در بسیاری از کلینیک‌ها، کرم‌های بی‌حسی، برای خرید یا به عنوان خدمات کلینیک، موجود است که می‌توانید از همان محل تهیه کنید.
برای انتخاب نوع صحیح کرم بی‌حس‌کننده، لازم است با پزشک متخصص پوست یا پزشک کلینیکی که قرار است عملیات پاک‌کردن تاتو در آن انجام شود، مشورت کنید.
حالا محلی را که قرار است با لیزر درمان شود، با آب و صابون بشویید و بعد به‌خوبی آن را خشک کنید. برای بهتر خشک‌شدن محل موردنظر، روی آن را با الکل ماساژ دهید؛ این کار باعث می‌شود تا هرگونه چربی اضافه از پوست‌تان پاک شود و منافذ آن، برای جذب بهتر کرم بی‌حس‌کننده موضعی، باز شوند.
حالا سراسر ناحیه تاتوشده را با مقداری کرم بی‌حس‌کننده، کاملا ماساژ دهید. به این ترتیب، لایه‌ای از این کرم، روی ناحیه تاتوشده تشکیل می‌شود.
بهتر است روی این ناحیه را با یک تکه نایلون، بپوشانید. این کار، باعث می‌شود محیط زیر نایلون، گرم شود و این گرما موجب فعال شدن کرم بی‌حس‌کننده می‌شود. بهتر است این تکه نایلون تا زمانی که متخصص پوست کار خود را آغاز می‌کند، روی محل باقی بماند.
برای پیدا‌کردن بهترین کرم بی‌حس‌کننده، می‌توانید قبل از اقدام به لیزردرمانی، انواع مختلف این نوع کرم را تهیه و امتحان کرده و بهترین آن را انتخاب کنید. دستورالعمل روی کرم را به دقت بخوانید. بعضی از این کرم‌ها را ۲ساعت قبل از لیزردرمانی باید به ناحیه مورد نظر مالید؛ در حالی‌که ۳۰ دقیقه قبل از لیزردرمانی، برای برخی دیگر از کرم‌ها کافی است.
گاهی ممکن است رعایت نکردن نکات درج‌شده روی جعبه کرم، سلامت پوست شما را به خطر بیندازد. یادتان باشد تا زمانی که متخصص لیزردرمانی به شما اجازه نداده است، کرم بی‌حسی را نشویید.
زن ۵۰ ساله‌ای هستم که خال‌های گوشتی بسیار ریزی در اطراف گردن و سینه دارم. آیا می‌توانم خودم آنها را از بین ببرم؟
خال‌های گوشتی یا همان تکمه‌های پوستی، توده‌های ریز، نرم و گوشتی‌ای هستند که به شکل برآمدگی‌هایی روی پوست قرار دارند. این برجستگی‌ها معمولا بی‌خطرند اما به دلیل برخورد با لباس و گردنبند، ممکن است دچار عفونت شوند بنابراین اگر قرار شد آنها را بردارید، بهتر است خودتان این کار را انجام ندهید چون احتمال عفونت و خونریزی وجود دارد.
وش‌های مختلفی مانند جراحی، فریزکردن (کرایوتراپی) و استفاده از جریان برق، برای برداشتن این توده‌ها وجود دارد که پزشک با توجه به شرایط، یکی را انتخاب می‌کند. در ضمن، بعضی بیماری‌ها هم ممکن است ضایعاتی شبیه به خال گوشتی ایجاد کنند. پس بهتر است در این مورد، خودسرانه اقدام نکنید.
▪ مشاوره زیبایی
از زمان کودکی، کک‌و‌مک‌های زیادی در صورتم داشته‌ام اما تعداد آن همچنان در حال افزایش است. آیا ممکن است استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده در رفع این کک‌و‌مک‌ها اثری داشته باشد؟
این ضایعات با بالا رفتن سن تشدید می‌شود چون تابش مستقیم نور خورشید، باعث تیره‌تر شدن آنها می‌شود. استفاده از کرم‌های چرب و مرطوب‌کننده برای رفع خشکی پوست شما مفید است اما تاثیری در رفع کک‌و‌مک یا پیشگیری از آن ندارد. بهترین راه مقابله با کک‌و‌مک، حفاظت از پوست در مقابل نور مستقیم آفتاب در تابستان و زمستان است. برای این کار، می‌توانید از سایبان و کرم‌های ضد‌آفتاب استفاده کنید.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید