پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

گزینهٔ اول‌: شادی‌!


گزینهٔ اول‌: شادی‌!
آیا اگر خیلی قاطعانه به شما بگویم که شاد بودن و یا نبودن شما تنها در دستان خودتان است‌، تعجب می‌کنید؟ اما بدانید که واقعاً این طور است‌. شادی و خوشحالی چیزی است که هر کس باید آن را درون خود بجوید و هیچ کس غیر از خود انسان نمی‌تواند در این مورد برایش کاری انجام دهد. شاید اطرافیان‌، حرفها و شوخی‌های افراد خانواده برای مدت زمان کوتاهی بتواند در شما شادی ایجاد کند اما این نوع شادی دوام زیادی ندارد و به محض آن که‌، فرد مورد نظر در جمع نباشد دیگر بهانه‌ای برای شاد بودن هم وجود ندارد. شادی در قلب ماست و اگر گاهی اوقات در بیرون هم به دنبالش می‌گردیم صرفاً بهانه‌ای می‌خواهیم تا آن شادی درونی را شکوفا کنیم‌. وقتی که یک ماجرای عشقی و دلدادگی برای ما به وجود می‌آید تنها برای این است که احساسات عشقی درون ما شکوفا شود و معشوق یک بهانهٔ خوب است‌. اگر بتوانیم سرچشمه شادی را پیدا کنیم و با نگاه کردن به قلب و روحمان بتوانیم منابع عظیم و بی‌کران شادی را کشف کنیم‌، می‌توانیم با شناختن بهتر آن وضعیت ایده‌آلی را در زندگی فراهم کنیم و در هر موقعیت و با هر سختی آن را حفظ کنیم‌.
در هر صورت این یک واقعیت انکارناپذیر است که زندگی انسانها با یکدیگر تفاوت بسیاری زیادی دارد و در مورد همه سختی‌ها و کاستی هایی وجود دارد اما با همهٔ این اوضاع استاندارد خاصی برای شاد بودن تعیین نشده که بتوانیم بگوییم اگر به آن نقطه رسیدید یعنی که دیگر برای همیشه شاد و خوشحال خواهید بود. شادی به طور مطلق حاصل انگیزه درونی است و در زندگی همهٔ ما عناصر شاد کننده و یا غم آفرین به وفور یافت می‌شود و این تنها خودمان هستیم که می‌توانیم شکارچی غم و یا شادی باشیم‌. پس با این حقیقت انکارناپذیر کنار آمدیم که در زندگی همه موقعیت‌های تلخ و ناراحت کننده پیدا می‌شود اما این به عهده خود شخص است که چقدر و چه مدت به آن موقعیت بچسبد. گاهی وقتها یک اتفاق ناراحت کننده زندگی فردی را تا آخر عمرش تحت تأثیر قرار می‌دهد اما برای شخص دیگری این اتفاق ناگوار صرفاً حادثه تلخی است که در مقطعی از زندگی‌اش بروز کرده و حالا باید آن را فراموش کند. صددرصد به شما بستگی دارد که کدام یک را انتخاب می‌کنید اگر ذاتاً غصه خوردن را دوست داشته باشید حتی در خوش‌ترین لحظات هم نگرانی یک اتفاق ناراحت کننده همراه شماست و بالاخره بعد از هر خنده‌، گریه‌ای است‌. انسانهای غصه خور وضعیت‌های شادی آور را موقتی می‌دانند و همیشه منتظرند که یک اتفاق بد حالشان را خراب کند، آنها نمی‌توانند از زندگی شاد لذت ببرند.
اما یک انسان شاد، موقعیت‌های ناراحت کننده را به امید فردایی روشن و شاد به خوبی تحمل می‌کند و کل زندگی را یک داستان شاد و خوشحال کننده می‌داند. این دو دیدگاه مختلف نسبت به زندگی‌، موقعیت و جایگاه انسان را در زندگی مشخص می‌کند. تلاش کنید که در این اقیانوس پر از موج‌، قایقران قایق شادی‌ها باشید و در حوادث زندگی غوطه بزنید و به دنبال جواهر با ارزش شادی باشید. همهٔ ما قابل تغییر هستیم‌، پس معطل نکنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.
منبع : iran۴me


همچنین مشاهده کنید