یکشنبه, ۱۳ خرداد, ۱۴۰۳ / 2 June, 2024


لابی آیپک در انتخابات امسال نمی‌خواهد اسمی از «اسرائیل» بیاورد
۱۴۰۳/۰۲/۲۹ / خبرگزاری ایسنا / بین‌المللی

لابی آیپک در انتخابات امسال نمی‌خواهد اسمی از «اسرائیل» بیاورد

برجسته‌ترین سازمان لابی‌گری رژیم صهیونیستی در سیاست‌های آمریکا وعده داده که در انتخابات‌های امسال ایالات متحده ده‌ها میلیون دلار هزینه خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد این سازمان به دلیل نگرانی از تاثیر منفی ارتباط خود با تل‌آویو، سعی دارد در تبلیغات خود اشاره چندانی به این رژیم نداشته باشد.

لابی آیپک در انتخابات امسال نمی‌خواهد اسمی از «اسرائیل» بیاورد

برجسته‌ترین سازمان لابی‌گری رژیم صهیونیستی در سیاست‌های آمریکا وعده داده که در انتخابات‌های امسال ایالات متحده ده‌ها میلیون دلار هزینه خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد این سازمان به دلیل نگرانی از تاثیر منفی ارتباط خود با تل‌آویو، سعی دارد در تبلیغات خود اشاره چندانی به این رژیم نداشته باشد. به گزارش ایسنا، کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل مشهور به «آیپک»، یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین گروه‌های لابی‌گری در ایالات متحده آمریکا است که با بیش از ۱۰۰ هزار عضو، هر ساله میلیون‌ها دلار خرج سرمایه‌گذاری در نفوذ بر سیاست‌های آمریکا می‌کند.

در گزارش رسانه آمریکایی در این باره آمده است: «کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل تاکنون در چندین رقابت انتخاباتی مداخله کرده و به حمایت یا انتقاد از برخی نامزدها پرداخته، اما به نظر می‌رسد امسال مسئله اسرائیل به‌ندرت در گفتمان این سازمان مشاهده می‌شود... این گروه همچنین در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات هیچ اشاره‌ای به مسئله اسرائیل نکرده است.»

در انتخابات آمریکا، کمک‌های مالی، به آنچه مردم عادی و سازمان‌های مردم‌نهاد به‌شکل مستقیم به ستادهای تبلیغاتی کمک می‌کنند، خلاصه نمی‌شود. یک شهروند آمریکایی می‌تواند به شکل غیرمستقیم و بدون هرگونه ارتباطی با ستاد تبلیغاتی یک نامزد، مبالغی را برای تبلیغ به نفع او یا علیه رقبایش خرج کند. شهروندان، سازمان‌ها و لابی‌گرهای آمریکایی این کار را از طریق سازمان‌های خصوصی به نام «کمیته اقدام سیاسی» یا «پک» انجام می‌دهند.

این کمیته‌ها در حال حاضر دو نوع هستند: کمیته‌های مرتبط با ستاد نامزدها که به شکل محدود برای ستاد تبلیغات پول جمع می‌کنند و کمیته‌های مستقل از ستادهای نامزدها که به شکل نامحدود کمک جمع می‌کنند. دسته دوم به «سوپر پک» معروف شده و برخلاف دسته اول، اجازه ندارد پولی را که جمع کرده در اختیار ستادهای تبلیغاتی بگذارد و باید به شکل مستقل آن را خرج کند.

باید توجه داشت که سوپرپک‌ها هیچ محدودیتی در دریافت حمایت‌های مالی ندارند. این همان قانونی است که چهره‌هایی مانند «برنی سندرز» به شدت به آن معترض بوده و آن را مسئله‌ای غیردموکراتیک و فسادآور توصیف کرده‌اند.

به گزارش پالتیکو، «یونایتد دموکراسی پراجکت» که یکی از سوپرپک‌های وابسته به سازمان آیپک است، در تبلیغات خود در حمایت یا علیه نامزدهای انتخاباتی آمریکا سعی دارد به مسئله فلسطین اشاره نکند، حال آنکه این سازمان اساساً برای لابی‌گری و تامین منافع رژیم صهیونیستی تاسیس شده است.

«پاتریک دورتون» سخنگوی یونایتد دموکراسی پراجکت در پاسخ به این پرسش پالتیکو که چرا این سازمان در تبلیغات خود در رسانه‌ها اشاره چندانی به اسرائیل نمی‌کند، از پاسخ روشن طفره رفت و گفت: «ما درباره مسائلی تبلیغ می‌کنیم که رای‌دهندگان آمریکایی بیش از همه روی آن‌ها تمرکز دارند و اهمیت می‌دهند. هر جا نیاز باشد، به اسرائیل هم اشاره می‌کنیم.»

این لابی‌گر آمریکایی در حالی مدعی بی‌اهمیت بودن مسئله اسرائیل برای رای‌دهندگان آمریکایی شد که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد محبوبیت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل سیاست‌هایش در حمایت از رژیم صهیونیستی کاهش یافته است. همچنین هر روزه در سرتاسر آمریکا دانشجویان حامی فلسطین در محیط دانشگاه به تجمع و اعتراض می‌پردازند و با برخورد شدید پلیس مواجه می‌شوند.
همچنین در انتخابات مقدماتی در برخی ایالت‌های آمریکا، جنبشی موسوم به جنبش «هیچ‌کدام» یا جنبش «عدم تعهد» ایجاد شد که از بایدن می‌خواست رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش آتش‌بس کرده و از کشتار بیشتر غیرنظامیان فلسطینی جلوگیری کند. آمارهای رسمی حاکی از آن است که این جنبش رای‌دهندگان زیادی را با خود جلب کرد، امری که نشان از اهمیت مسئله فلسطین برای رای‌دهندگان آمریکایی دارد.

پالتیکو همچنین به این اشاره کرد که یونایتد دموکراسی پراجکت پس از عملیات طوفان الاقصی، از نامزدهایی که از حمله حماس به مواضع رژیم صهیونیستی انتقاد نکرده و در کنار رژیم صهیونیستی نایستادند، انتقاد کرد و علیه آن‌ها تبلیغات منفی پخش کرد، اما این تبلیغ‌ها در حال حاضر لغو شده و دیگر پخش نمی‌شوند. این به‌خوبی نشان می‌دهد که این سازمان لابی‌گر آمریکایی با آگاهی از نارضایتی مردم آمریکا از اقدامات رژیم صهیونیستی، سعی دارد ارتباط خود با تل‌آویو را پنهان کند تا مورد خشم رای‌دهندگان واقع نشود. این سازمان به‌کلی دریافته که عدم حمایت یک نامزد از «اسرائیل» دیگر نمی‌تواند به ابزاری برای سرکوب آن نامزد در انتخابات و بدنام کردن وی در انظار رای‌دهندگان بدل شود.
انتهای پیام دبیر مهران ثنایی لینک کوتاه برچسب‌ها: عملیات طوفان‌الاقصی لابی آیپک انتخابات 2024 آمریکا لینکستان خرید برنج ایرانی مستقیم از کشاورز با کف قیمت بازار آخرین قیمت انواع برنج ایرانی در سال 1403 خدمات سئو سایت دانلود آهنگ خرید بلیط هواپیما سانا‌پرس بوکینگ مبلمان اداری چوب ترمو دانلود آهنگ سویل موزیک جمینجا خرید سی پی ارزان آپ موزیک موزیکفا سایت تخصصی فیلم و سریال تماشای فیلم بلیط هواپیما فلای‌تو‌دی بلیط هواپیما تو‌ر دبی روغن هیدرولیک سرور مجازی ایران خبرگردون طراحی سایت پیوان قیمت ملیگرد امروز خرید هاست فروشگاه تخصصی تشک و تخت عطاری آنلاین در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:-لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.-«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.- ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود. نظرات شما در حال پاسخ به نظر « » هستید. × لغو پاسخ لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید ارسال