چهارشنبه, ۹ خرداد, ۱۴۰۳ / 29 May, 2024
۱۴۰۳/۰۲/۱۸ / خبرگزاری ایسنا / فرهنگی
نبض گردشگری اروپا در دست چینیها
گسترش همکاری گردشگری بین چین و اروپا به اقتصاد اروپا کمک خواهد کرد؛ زیرا گردشگری یکی از صنایع اصلی در بیشتر کشورهای اروپایی محسوب میشود.
نبض گردشگری اروپا در دست چینیها
گسترش همکاری گردشگری بین چین و اروپا به اقتصاد اروپا کمک خواهد کرد؛ زیرا گردشگری یکی از صنایع اصلی در بیشتر کشورهای اروپایی محسوب میشود. به گزارش ایسنا، آمار و ارقام منتشر شده از سوی آژانسهای مسافرتی نشان میدهد، خرید تورهای اروپایی توسط چینیها از اوایل سال ۲۰۲۳ و پس از اینکه چین محدودیتهای سفر به خارج از کشور را پس از همهگیری کاهش داد، افزایش چشمگیری داشته است.
مقاصد سنتی محبوب اروپایی مانند فرانسه، اسپانیا و یونان بهترین انتخاب برای مسافران چینی هستند، در حالی که مقاصد ویژه مانند صربستان و مونته نگرو نیز توجهات ویژهای به سوی خوب جلب کردهاند.
آژانس مسافرتی آنلاین «Qunar» اعلام کرد: برخی از مقاصد اروپایی از جمله آتن، برلین، میلان و زوریخ اخیراً شاهد افزایش جستوجوها توسط چینیها بوده است. به عنوان مثال، از ۲۲ تا ۲۸ آوریل، جستوجو برای تور آتن تقریباً سه برابر شده، در حالی که جستجو برای تورهای برلین در مقایسه با هفته قبل تقریباً چهار برابر افزایش یافته است.
«چی چونگوانگ»، نایب رئیس آژانس مسافراتی «Toniu» در چین گفت: مقاصد در اروپای مرکزی و شرقی نیز به دلیل هزینههای کمتر و سیاستهای دوستانهتر ویزا، مسافران چینی بیشتری را جذب کردهاند.
او اظهار کرد: سفر به اتریش، جمهوری چک و مجارستان معمولاً ۲۵ هزار یوان (۳۵۰۰ دلار) برای هر نفر در تابستان هزینه دارد، در حالی که سفر به بریتانیا و ایرلند برای هر نفر در تابستان نزدیک به ۴۰ هزار یوان هزینه در بر خواهد داشت. همچنین افزودن پروازهای مستقیم از چین به مقاصد اروپای شرقی و روشهای راحتتر درخواست ویزا، مقاصد اروپای مرکزی و شرقی را جذابتر میکند.
صاحبان صنعت گردشگری میگویند که اروپا از دیدن مسافران چینی بیشتر خوشحال میشود؛ چرا که اقتصاد این قاره را به جریان میاندازد و به افزایش اشتغال مرتبط با گردشگری کمک میکند.
به گزارش چاینادیلی، شرکت تجزیه و تحلیل داده «Statista» که مقر آن در هامبورگ آلمان است اعلام کرده که سهم کل سفر و گردشگری در تولید ناخالص داخلی اروپا در سال ۲۰۱۹ حدود ۲.۱ تریلیون دلار بود، در حالی که این میزان در سال ۲۰۲۲ به حدود ۱.۹ تریلیون دلار کاهش یافت.
سفر و گردشگری سهم بزرگی از برخی اقتصادها در اروپا را به خود اختصاص داده است، برای مثال طبق آمار ارئه شده، ۲۴.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی کرواسی در سال ۲۰۱۹ از سفر و گردشگری حاصل شده است. در این زمینه بیشتر بخوانید:
پیشبینی ۶ میلیارد سفر در چین
عربستان سراغ چینیها رفت
«ساندرا کاروائو»، رئیس بازار گردشگری و رقابتپذیری سازمان جهانی گردشگری، در مصاحبه اخیر خود عنوان کرده است که چین یکی از بزرگترین منابع مسافر در جهان است، بنابراین بهبود بازار گردشگری چین کلید توسعه صنعت گردشگری اروپا است.
«ادواردو سانتاندر»، مدیر اجرایی کمیسیون سفر اروپا به مجله «پیپلز دیلی» گفت که مقاصد اروپایی تلاش زیادی برای جذب مسافران چینی انجام دادهاند، مانند تعمیق همکاری با شرکتهای هواپیمایی چین و برپایی نمایشگاههای گردشگری در چین. این کشور آسیایی دومین منبع بزرگ تامین مسافران به اروپا قبل از همهگیری بوده و مقامات و صاحبان صنعت گردشگری در این قاره امیدوارند امسال شاهد ورود تعداد فزایندهای از مسافران چینی به این قاره باشیم.
آمارهای رسمی حاکی آن است که در سال ۲۰۲۳، گردشگری داخلی در چین شاهد رشد قابل توجه با بیش از ۱۰۰ درصد رشد در درآمد و تعداد گردشگران بود که به بیش از ۸۰ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ بازگشته است.
گردشگری بینالمللی ورودی و خروجی چین در سال ۲۰۲۳ نیز افزایش یافته و تعداد کل گردشگران از ۱۹۰ میلیون نفر فراتر رفته است، که بیش از ۲۸۰ درصد نسبت به سال پیش از آن، افزایش را نشان میدهد.
انتهای پیام خبرنگار حسین شایسته دبیر شیما غفاری لینک کوتاه برچسبها: گردشگران چینی چین اروپا لینکستان خرید برنج ایرانی مستقیم از کشاورز با کف قیمت بازار آخرین قیمت انواع برنج ایرانی در سال 1403 خدمات سئو سایت دانلود آهنگ خرید بلیط هواپیما ساناپرس ماهان موزیک بوکینگ مبلمان اداری چوب ترمو دانلود آهنگ سویل موزیک جمینجا خرید سی پی ارزان آپ موزیک موزیکفا سایت تخصصی فیلم و سریال تماشای فیلم بلیط هواپیما فلایتودی بلیط هواپیما تور دبی نهال گردو روغن هیدرولیک سرور مجازی ایران خبرگردون طراحی سایت پیوان قیمت ملیگرد امروز خرید هاست فروشگاه تخصصی تشک و تخت در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:-لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.-«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.- ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود. نظرات شما در حال پاسخ به نظر « » هستید. × لغو پاسخ لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید ارسال
گسترش همکاری گردشگری بین چین و اروپا به اقتصاد اروپا کمک خواهد کرد؛ زیرا گردشگری یکی از صنایع اصلی در بیشتر کشورهای اروپایی محسوب میشود. به گزارش ایسنا، آمار و ارقام منتشر شده از سوی آژانسهای مسافرتی نشان میدهد، خرید تورهای اروپایی توسط چینیها از اوایل سال ۲۰۲۳ و پس از اینکه چین محدودیتهای سفر به خارج از کشور را پس از همهگیری کاهش داد، افزایش چشمگیری داشته است.
مقاصد سنتی محبوب اروپایی مانند فرانسه، اسپانیا و یونان بهترین انتخاب برای مسافران چینی هستند، در حالی که مقاصد ویژه مانند صربستان و مونته نگرو نیز توجهات ویژهای به سوی خوب جلب کردهاند.
آژانس مسافرتی آنلاین «Qunar» اعلام کرد: برخی از مقاصد اروپایی از جمله آتن، برلین، میلان و زوریخ اخیراً شاهد افزایش جستوجوها توسط چینیها بوده است. به عنوان مثال، از ۲۲ تا ۲۸ آوریل، جستوجو برای تور آتن تقریباً سه برابر شده، در حالی که جستجو برای تورهای برلین در مقایسه با هفته قبل تقریباً چهار برابر افزایش یافته است.
«چی چونگوانگ»، نایب رئیس آژانس مسافراتی «Toniu» در چین گفت: مقاصد در اروپای مرکزی و شرقی نیز به دلیل هزینههای کمتر و سیاستهای دوستانهتر ویزا، مسافران چینی بیشتری را جذب کردهاند.
او اظهار کرد: سفر به اتریش، جمهوری چک و مجارستان معمولاً ۲۵ هزار یوان (۳۵۰۰ دلار) برای هر نفر در تابستان هزینه دارد، در حالی که سفر به بریتانیا و ایرلند برای هر نفر در تابستان نزدیک به ۴۰ هزار یوان هزینه در بر خواهد داشت. همچنین افزودن پروازهای مستقیم از چین به مقاصد اروپای شرقی و روشهای راحتتر درخواست ویزا، مقاصد اروپای مرکزی و شرقی را جذابتر میکند.
صاحبان صنعت گردشگری میگویند که اروپا از دیدن مسافران چینی بیشتر خوشحال میشود؛ چرا که اقتصاد این قاره را به جریان میاندازد و به افزایش اشتغال مرتبط با گردشگری کمک میکند.
به گزارش چاینادیلی، شرکت تجزیه و تحلیل داده «Statista» که مقر آن در هامبورگ آلمان است اعلام کرده که سهم کل سفر و گردشگری در تولید ناخالص داخلی اروپا در سال ۲۰۱۹ حدود ۲.۱ تریلیون دلار بود، در حالی که این میزان در سال ۲۰۲۲ به حدود ۱.۹ تریلیون دلار کاهش یافت.
سفر و گردشگری سهم بزرگی از برخی اقتصادها در اروپا را به خود اختصاص داده است، برای مثال طبق آمار ارئه شده، ۲۴.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی کرواسی در سال ۲۰۱۹ از سفر و گردشگری حاصل شده است. در این زمینه بیشتر بخوانید:
پیشبینی ۶ میلیارد سفر در چین
عربستان سراغ چینیها رفت
«ساندرا کاروائو»، رئیس بازار گردشگری و رقابتپذیری سازمان جهانی گردشگری، در مصاحبه اخیر خود عنوان کرده است که چین یکی از بزرگترین منابع مسافر در جهان است، بنابراین بهبود بازار گردشگری چین کلید توسعه صنعت گردشگری اروپا است.
«ادواردو سانتاندر»، مدیر اجرایی کمیسیون سفر اروپا به مجله «پیپلز دیلی» گفت که مقاصد اروپایی تلاش زیادی برای جذب مسافران چینی انجام دادهاند، مانند تعمیق همکاری با شرکتهای هواپیمایی چین و برپایی نمایشگاههای گردشگری در چین. این کشور آسیایی دومین منبع بزرگ تامین مسافران به اروپا قبل از همهگیری بوده و مقامات و صاحبان صنعت گردشگری در این قاره امیدوارند امسال شاهد ورود تعداد فزایندهای از مسافران چینی به این قاره باشیم.
آمارهای رسمی حاکی آن است که در سال ۲۰۲۳، گردشگری داخلی در چین شاهد رشد قابل توجه با بیش از ۱۰۰ درصد رشد در درآمد و تعداد گردشگران بود که به بیش از ۸۰ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ بازگشته است.
گردشگری بینالمللی ورودی و خروجی چین در سال ۲۰۲۳ نیز افزایش یافته و تعداد کل گردشگران از ۱۹۰ میلیون نفر فراتر رفته است، که بیش از ۲۸۰ درصد نسبت به سال پیش از آن، افزایش را نشان میدهد.
انتهای پیام خبرنگار حسین شایسته دبیر شیما غفاری لینک کوتاه برچسبها: گردشگران چینی چین اروپا لینکستان خرید برنج ایرانی مستقیم از کشاورز با کف قیمت بازار آخرین قیمت انواع برنج ایرانی در سال 1403 خدمات سئو سایت دانلود آهنگ خرید بلیط هواپیما ساناپرس ماهان موزیک بوکینگ مبلمان اداری چوب ترمو دانلود آهنگ سویل موزیک جمینجا خرید سی پی ارزان آپ موزیک موزیکفا سایت تخصصی فیلم و سریال تماشای فیلم بلیط هواپیما فلایتودی بلیط هواپیما تور دبی نهال گردو روغن هیدرولیک سرور مجازی ایران خبرگردون طراحی سایت پیوان قیمت ملیگرد امروز خرید هاست فروشگاه تخصصی تشک و تخت در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:-لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.-«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.- ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود. نظرات شما در حال پاسخ به نظر « » هستید. × لغو پاسخ لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید ارسال
پرسپولیس فوتبال استقلال انتخابات ریاست جمهوری مجلس دوازدهم رژیم صهیونیستی مجلس شورای اسلامی ایران اسرائیل انتخابات فلسطین غزه