یکشنبه, ۱۳ خرداد, ۱۴۰۳ / 2 June, 2024
۱۴۰۳/۰۲/۲۹ / خبرگزاری ایسنا / وبگردی
«هلههوله»های مجازی و «اضافهبار اطلاعاتی»
اغلب ما قبل از مصرف خوراکیها نگاهی به ترکیبات آن میاندازیم تا بدانیم دقیقا چه چیزی را مصرف میکنیم. سلامت روان هم به انداره سلامت جسم مهم است و باید مراقب خوراکهایی که برای ذهن ما میسازند باشیم.
«هلههوله»های مجازی و «اضافهبار اطلاعاتی»
اغلب ما قبل از مصرف خوراکیها نگاهی به ترکیبات آن میاندازیم تا بدانیم دقیقا چه چیزی را مصرف میکنیم. سلامت روان هم به انداره سلامت جسم مهم است و باید مراقب خوراکهایی که برای ذهن ما میسازند باشیم. به گزارش ایسنا، به نقل از فارس، ترکیبات تنقلات مثل پفک، بیسکویت و ... پشت بستههای آن نوشته شده و مخاطب آن تنقلات قبل از خرید با دقت نگاهی میاندازد تا بداند دقیقا چه چیزی را مصرف میکند، اما از آنجایی که ترکیبات تولیدات رسانهای پنهان است گاهی ما به عنوان مخاطبان رسانه، حتی بعد از مصرف و آشکار شدن عوارض این تولیدات، متوجه نمیشویم که دچار چه آسیبهایی شدهایم.
در واقع مخاطب نمیداند دقیقا دارد چه چیزی مصرف میکند و در بسیاری از موارد ترکیبات کاملا پنهان است.
رژیم مصرف رسانه شباهت زیادی به رژیمهای تغذیهای دارد و هر فرد برای حفظ سلامت خود باید هوشمندانه از الگوهای مورد نیاز خود پیروی کند.
برخی افراد با این استدلال که محتواهای رسانهای که مصرف میکنند سالم و مورد تایید هستند، ساعتهای زیادی از وقت خود را صرف وبگردی و گشت و گذار در فضای مجازی میکنند، بدون آنکه بدانند ذهن و روان خود را ناخواسته در معرض اضافه بار اطلاعاتی قرار میدهند.
برترام کراس در کالج هانتر آمریکا، در اثر تحقیقاتیاش با عنوان «مدیریت سازمانها» برای اولین بار، اصطلاح اضافه بار اطلاعاتی را مطرح کرد.
اضافه بار اطلاعاتی موضوعی است که پس از پیدایش فضای مجازی و شبکههای اجتماعی به یک معضل بزرگ تبدیل شده است و به شرایطی اطلاق میشود که مقدار اطلاعات وارد شده به مغز بیشتر از توانایی مغز برای پردازش آن است.
آلوین تافلر نویسنده و آینده پژوه آمریکایی در کتابش با عنوان «شوک آینده» پیشبینی کرده بود که تولید و گسترش روز افزون اطلاعات در نهایت منجر به ایجاد آسیبهایی در زندگی کاری و اجتماعی افراد خواهد شود.
همانگونه که در مرحله تصمیم گیری اطلاعات ناقص افراد را دچار سردرگمی میکند، اضافه بار اطلاعاتی هم میتواند باعث سردرگمی افراد، خستگی و اختلال در تصمیمگیری شود.
در چنین شرایطی رژیم مصرف رسانهای کمک میکند انبوه اطلاعات تحت کنترل کاربران در بیاید و با هدفمند کردن اطلاعات مصرفی، معضل اضافه بار اطلاعاتی برای کاربران ایجاد نگردد.
انتهای پیام دبیر منصوره زالی لینک کوتاه برچسبها: کالج هانتر آمریکا اضافهبار اطلاعاتی مغز فضای مجازی رسانه لینکستان خرید برنج ایرانی مستقیم از کشاورز با کف قیمت بازار آخرین قیمت انواع برنج ایرانی در سال 1403 خدمات سئو سایت دانلود آهنگ خرید بلیط هواپیما ساناپرس بوکینگ مبلمان اداری چوب ترمو دانلود آهنگ سویل موزیک جمینجا خرید سی پی ارزان آپ موزیک موزیکفا سایت تخصصی فیلم و سریال تماشای فیلم بلیط هواپیما فلایتودی بلیط هواپیما تور دبی روغن هیدرولیک سرور مجازی ایران خبرگردون طراحی سایت پیوان قیمت ملیگرد امروز خرید هاست فروشگاه تخصصی تشک و تخت عطاری آنلاین در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:-لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.-«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.- ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود. نظرات شما در حال پاسخ به نظر « » هستید. × لغو پاسخ لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید ارسال
اغلب ما قبل از مصرف خوراکیها نگاهی به ترکیبات آن میاندازیم تا بدانیم دقیقا چه چیزی را مصرف میکنیم. سلامت روان هم به انداره سلامت جسم مهم است و باید مراقب خوراکهایی که برای ذهن ما میسازند باشیم. به گزارش ایسنا، به نقل از فارس، ترکیبات تنقلات مثل پفک، بیسکویت و ... پشت بستههای آن نوشته شده و مخاطب آن تنقلات قبل از خرید با دقت نگاهی میاندازد تا بداند دقیقا چه چیزی را مصرف میکند، اما از آنجایی که ترکیبات تولیدات رسانهای پنهان است گاهی ما به عنوان مخاطبان رسانه، حتی بعد از مصرف و آشکار شدن عوارض این تولیدات، متوجه نمیشویم که دچار چه آسیبهایی شدهایم.
در واقع مخاطب نمیداند دقیقا دارد چه چیزی مصرف میکند و در بسیاری از موارد ترکیبات کاملا پنهان است.
رژیم مصرف رسانه شباهت زیادی به رژیمهای تغذیهای دارد و هر فرد برای حفظ سلامت خود باید هوشمندانه از الگوهای مورد نیاز خود پیروی کند.
برخی افراد با این استدلال که محتواهای رسانهای که مصرف میکنند سالم و مورد تایید هستند، ساعتهای زیادی از وقت خود را صرف وبگردی و گشت و گذار در فضای مجازی میکنند، بدون آنکه بدانند ذهن و روان خود را ناخواسته در معرض اضافه بار اطلاعاتی قرار میدهند.
برترام کراس در کالج هانتر آمریکا، در اثر تحقیقاتیاش با عنوان «مدیریت سازمانها» برای اولین بار، اصطلاح اضافه بار اطلاعاتی را مطرح کرد.
اضافه بار اطلاعاتی موضوعی است که پس از پیدایش فضای مجازی و شبکههای اجتماعی به یک معضل بزرگ تبدیل شده است و به شرایطی اطلاق میشود که مقدار اطلاعات وارد شده به مغز بیشتر از توانایی مغز برای پردازش آن است.
آلوین تافلر نویسنده و آینده پژوه آمریکایی در کتابش با عنوان «شوک آینده» پیشبینی کرده بود که تولید و گسترش روز افزون اطلاعات در نهایت منجر به ایجاد آسیبهایی در زندگی کاری و اجتماعی افراد خواهد شود.
همانگونه که در مرحله تصمیم گیری اطلاعات ناقص افراد را دچار سردرگمی میکند، اضافه بار اطلاعاتی هم میتواند باعث سردرگمی افراد، خستگی و اختلال در تصمیمگیری شود.
در چنین شرایطی رژیم مصرف رسانهای کمک میکند انبوه اطلاعات تحت کنترل کاربران در بیاید و با هدفمند کردن اطلاعات مصرفی، معضل اضافه بار اطلاعاتی برای کاربران ایجاد نگردد.
انتهای پیام دبیر منصوره زالی لینک کوتاه برچسبها: کالج هانتر آمریکا اضافهبار اطلاعاتی مغز فضای مجازی رسانه لینکستان خرید برنج ایرانی مستقیم از کشاورز با کف قیمت بازار آخرین قیمت انواع برنج ایرانی در سال 1403 خدمات سئو سایت دانلود آهنگ خرید بلیط هواپیما ساناپرس بوکینگ مبلمان اداری چوب ترمو دانلود آهنگ سویل موزیک جمینجا خرید سی پی ارزان آپ موزیک موزیکفا سایت تخصصی فیلم و سریال تماشای فیلم بلیط هواپیما فلایتودی بلیط هواپیما تور دبی روغن هیدرولیک سرور مجازی ایران خبرگردون طراحی سایت پیوان قیمت ملیگرد امروز خرید هاست فروشگاه تخصصی تشک و تخت عطاری آنلاین در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:-لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.-«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.- ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود. نظرات شما در حال پاسخ به نظر « » هستید. × لغو پاسخ لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید ارسال
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات پرسپولیس استقلال فوتبال لیگ برتر انتخابات ریاست جمهوری 1403 لیگ برتر ایران رژیم صهیونیستی ایران انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم علی لاریجانی